Sri Lanka bereikt, start Colombo naar Negombo

10 januari 2019 - Negombo, Sri Lanka

We've made it, Sri Lanka. Vandaag dan toch eindelijk beland op plaats van bestemming, Colombo.

Het was nog even een tijdje doorbrengen op vliegveld Dubai, 4 uurtjes, maar gelukkig hebben we ons prima vermaakt.

Eerst even gekeken hoe we bij de gate zouden komen, maar dit was niet heel ingewikkeld en ver. Hierna ons gaan settelen bij de gate en vanuit daar wat dingetjes bekeken, koffie gehaald etc. Ondertussen vermaakte Dexx zich ook prima, met een Sri Lankaans meisje.

Dexx had zijn loopwagen bij zich, maar ook zijn handbagage koffer die hij van Sinterklaas gehad had. Dexx vond het zelf ingewikkeld kiezen met welke hij nu zou gaan, dus hebben we de koffer aan zijn loopwagen gehangen. Zodoende had hij een aanhangwagen waar nog een passagier mee kon. Zo konden de Kids gezellig samen spelen.

Ze gingen samen met loop-, en aanhangwagen over de lopende banden. Heen en terug. Het ging steeds harder, dus de oplettende ouder wist dat het fout zou kunnen gaan.

Het meisje was een stuk ouder (daarentegen niet echt zwaarder) maar zij wilde niet dat Dexx de gehele tijd het zware voortouw zou moeten nemen. Dus zij ging voorop, ze dacht dat Dexx al zat en nam een speurt. Op dat zelfde moment had Dexx het idee dat hij er op zijn gemak op kon gaan zitten en miste daardoor zijn aanhangwagen. Resultaat: met je wang op de grond! Wel een dikke kus van het meisje gekregen en een blauwe wang. Dit zal terug te zien zijn op de foto's.

De vlucht vertrok niet lang daarna, afscheid nemen is nu al niet leuk.

Alles verliep weer volgens plan. Instappen, settelen en ja hoor..  Zelfs voordat het vliegtuig de lucht in zou gaan, sliepen de mannen. Dus was weer een relaxte vlucht! Ze hebben het opstijgen geeneens meegekregen.

Rond een uurtje of 12 waren we dan eindelijk geland op Colombo. Hier al gauw door de paspoortcontrole en de koffers kwamen als 1 van de eerste. Dus soepeler kon niet.

Op naar buiten, hier zou een taxichauffeur ons met naam op komen halen. Ook deze stond er al, genaamd Deva. Ook kregen we gelijk een bloemenkrans om ons nek, we hoorden er gelijk bij.

De chauffeur ging nog even zijn bus ophalen, want het is altijd lastig parkeren als er een vliegtuig is geland.

Eenmaal in de bus, werd ons gelijk het een en ander uitgelegd hoe het hier aan toe kan gaan, dus we zijn gewaarschuwd. Nog even een water gehaald bij de supermarkt, zodat we in elk geval niet zonder water zitten.

In de winkel kwam de man met het verhaal dat we wel bijzonder zijn, dat kon hij zien aan mijn krans. Deze was niet zomaar random gemaakt, waren de duurste bloemen etc. Als je gewoon welkom bent krijg je of niets of alleen een krans met schelpen. Nouja, het was sowieso een lief gebaar, zullen wel teveel betaald hebben, denk ik dan haha...

Het hotel ligt op 9 km afstand van het vliegveld, dus je bent er in principe zo. Hotel ziet er echt super goed uit, welkomstdrankje (watermeloen). Mochten ook gelijk gaan eten. De kamer is echt fantastisch, dus alles loopt op rolletjes.

We zijn van plan om hier 3 nachten te verblijven, dus er komen nog wel wat foto's van hier.

Bij ons is het inmiddels 22.00uur, tijd om ook even te slapen en morgen weer op tijd wakker met nieuwe avonturen.

1. Monique:
    10 januari 2019
    Ah super leuk. Ziet er goed uit. Lekker genieten.
    Dikke kus van hier. 😘
  2. Waggy:
    12 januari 2019
    Wat een reis zeg! Als je het zo leest is t nog langer 😱
  3. Birgit moolen:
    16 januari 2019
    hoi hoi
    op zoek naar verhalen van reizen in Sri Lanka stuit ik op dit reisblogs. heerlijk om te lezen en de voorpret is begonnen. wij gezien af eind februari naar Sri Lanka. ben benieuwd naar de naam van de welles lijkt me heelijk. mocht je dit lezen dan lees ik graag de naam van het resort. wens Julie ene prachtige reis toe!
  4. Gaby:
    31 januari 2019
    Hi Gitte, bedoel je het hotel bij Negembo, dit was zeker een aanrader: Jetwing Beach. Je hebt nog meer Jetwings, maar deze was de mooiste.