Malediven

31 januari 2019 - Malé, Maldiven

Helaas zijn we vertrokken uit Sri Lanka, wat een bijzonder leuk en fijn land was dat zeg.

Om 14.00uur werden we bij ons hotel Fortaleza in Galle opgehaald om vervolgens 3 uur te rijden naar het vliegveld. Helaas kon Deva ons niet brengen, want zijn vrouw moest naar het ziekenhuis voor een knieoperatie. De andere chauffeur was niet zo gezellig, maargoed we moesten alleen maar naar het vliegveld.

Op het vliegveld werden we opgewacht door de man die ons ook verwelkomde. De man zei dat hij nog iemand moest bellen en aan mij moest geven. Dit bleek Deva te zijn, hij wilde ons nog een hele fijne reis wensen en dat hij het echt heel jammer vindt dat we weg gingen. Super lief!

De incheck verliep soepel, de koffers waren we al gauw kwijt. Hierna nog even wat gegeten op het vliegveld en daarna richting de gate vertrokken. Nog even wachten en toen gingen we voor 1 uur de lucht in om weer te mogen landen op Male, het vliegveld op de Malediven.

Vanaf het vliegtuig gelijk de bagage opgehaald en en vervolgens werden we opgewacht door iemand die ons 100 meter verderop op de boot zette. De boot had maarliefst 500pk, dus die ging wel.

Het was ontzettend donker, maar de boot ging denken wij wel 70km/u over het water. Dit was wel al een wauw ervaring. Het duurde ongeveer 30 minuten voordat we konden aanmeren bij Kafuu-atol.

Hier werden we verwelkomt met een golfkar en reden we richting het restaurant. We kregen uitleg over hoe het werkt op het eiland, we kregen wat te eten en werden richting onze kamer gebracht.

Dit was even een teleurstelling, we werden gedropt in een klein kamertje met een standaard klein badkamertje. Het was al laat, dus de volgende dag maar even vragen bij de receptie.

We hebben wel heerlijk geslapen, lekker bed en lekker rustig, geen verkeer en geen aparte geluiden waar we aan moesten wennen.

Gelijk even langs de receptie gelopen gevraagd hoe het zat. We konden omboeken naar een andere kamer, dus even ontbijten, koffers klaarzetten en de sleutel ingeleveren. Na het middageten konden we onze nieuwe sleutel weer ophalen.

We hebben nu een heerlijk huisje aan het mooie witte strand. Ontzettend gave badkamer en een heerlijk bed weer. De huisjes op het water konden we ook nemen, maar daar mocht je gelijk de hoofdprijs voor betalen. We zitten heerlijk.

's Ochtends lekker ontbijten, daarna lekker bij het zwemmenbad liggen. Nou ja, wij liggen en Dexx ligt alleen maar in het zwembad. Daarna even lunchen en richting de kamer. Dan kan Dexx even een middagdutje doen en wij nog even voor de deur op het strand chillen.

Na het middagdutje nog lekker de zee in en in het zand spelen en dan is de middag weer voorbij. Dan wilt Dexx nog even douchen en naar het speeltuintje. Daarna is het alweer tijd om avond te eten.

Dexx wilt uiteraard zelf zijn bordje met eten halen, dus we zijn altijd even onderweg. Het gaat zo nu en dan wel eens mis, maar obers zijn helemaal gek op hem, dus zij zorgen wel dat hij weer met een vol bordje bij te tafel komt.

Lekker chillen tot en met zondag en dan zit de vakantie er helaas alweer op. Tijd is veel te snel gegaan. We gaan nog even genieten.

1. Monique:
    31 januari 2019
    Wauw. Super mooi. Lekker even chillen. Genieten nog even. Veel liefs 😘😘
  2. Louise en Melanie:
    1 februari 2019
    wow wat ziet dit er gaaf uit! wij lopen hier op dit moment door de sneeuw te buffelen dus geniet maar extra daar! het is jullie zo gegund schatjes!!

ps. lekker kleurtje hebben jullie hoor! goed bezig :)