Galle

29 januari 2019 - Galle, Sri Lanka

Nog even gauw een berichtje uit Galle. Dit is onze laatste dag hier in Sri Lanka.

Galle is een super gave plek. We zitten binnenin een fort. Het fort bestaan al meer dag 300 jaar en staat nog steeds overeind. De Nederlanders hebben dit fort gebouwd en men houdt het hier als eerbetoon aan Nederland.

Ook zie je nog heel wat Nederlandse bouwstijlen terug in de huizen die in het ford zijn gemaakt. Ook heb je nog een Nederlands ziekenhuis staan, deze wordt nu gebruikt voor kleine winkeltjes. Verder zie je ook nog wat straatnamen terug zoals, Leyn baan (Lijnbaan) en kerkstraat.

Binnen het fort lijkt het ook net alsof je weer in een heel ander land bent, alles ziet er redelijk mooi afgewerkt uit. Vroeger hadden ze geen cement om te bouwen, dus deden ze het met stenen en zand, zoals ook de muur gebouwd is.

Op 26 december 2004 hebben ze op Sri Lanka een tsunami gehad en daar zie je nog steeds wel de littekens van. Het fort was zo sterk gebouwd, dat deze gewoon in tact bleef. En dat alleen met steen en zand.

Vandaag gaan we onze koffers pakken om nu echt even lekker vakantie te vieren en gaan we 5 dagen naar de Malediven. We zijn erg benieuwd of het echt zo sprookjesachtig eruit ziet als wordt gezegd. Als we internet hebben, gaan we dit uiteraard weer met jullie delen.

1. Monique:
    29 januari 2019
    Ben ook erg benieuwd!! Hopelijk heb je internet.
    Veel plezier op de maladiven. 😘😘