Sightseeing Negombo

12 januari 2019 - Negombo, Sri Lanka

Zo daar zijn we weer. We hebben gisteren een relaxt dagje bij het zwembad gehad. Dexx heeft weer een nieuw vriendinnetje om mee te spelen, lekker samen zwemmen.

Vandaag hadden we een hele andere planning. We werden om 08.30uur opgehaald door Deva (onze taxichauffeur) om even naar de vismarkt te gaan. De vismarkt duurt tot ongeveer 10.00uur en dan is iedereen weer richting huis.

Het was echt wel apart om te zien. Soms liggen de vissen wel 2 weken in de open lucht. Iedereen was er druk mee. De mannen met het binnen halen en schoonmaken van de vissen en de vrouwen gingen ze allemaal sorteren en netjes laten drogen.

Naast alle soorten vis, hadden ze allerlei soorten fruit te koop. Zo hebben ze wel 13 verschillende kokosnoten.

Na de vismarkt was het tijd om weer even de chillen bij het zwembad. Dexx heeft eerst nog even met papa in het zwembad gespeeld en heeft zich daarna toch maar toegegeven aan zijn middagdutje.

Na het middagdutje van Dexx stond Deva weer paraat om ons mee te nemen door de rivier 'Dutch Canal'. Deze rivier is gemaakt door Nederlanders en heeft ook nog een werkende sluis, ook gemaakt door Nederlanders uiteraard. Nadat de Nederlanders dit alles gemaakt had, kwamen de Britten en hebben de rivier verder afgemaakt en uiteindelijk de naam Hamilton genoemd. Uiteindelijk staat de rivier meer bekend om 'Dutch Canal'.

Rond een uur of 18.00uur waren we weer terug bij het hotel en konden we nog even chillen voordat we weer aan het eten toe waren.

We hebben in de tussentijd even de koffers een beetje opgeruimd en bijna ready voor vertrek gemaakt. Morgen gaan we richting Anuradhapura.

1. Monique:
    12 januari 2019