Van Ella naar Yala

22 januari 2019 - Yala National Park, Sri Lanka

Om weer op tijd in Yala aan te komen zijn we rond 8 uur weer vertrokken uit Ella.

Ella was echt een super gaaf hotel met ontzettend lekker eten. Helaas voor Dexx hadden ze geen zwembad, anders hadden we er wel langer willen chillen.

Op de weg naar Ella stopte Deva ineens even en zei dat hij wat moest ophalen. Toen hij terug kwam had hij een cadeau voor ons laten maken, zodat we de reis niet meer zouden vergeten, echt super lief.

Nadat we onze weg weer gingen vervolgen was onze volgende stop een hele mooie waterval. Super groot en indrukwekkend. Daarna zijn we rechtstreeks doorgereden naar Yala. Deva wilde niet teveel stoppen, want in Yala hebben ze een zwembad voor Dexx.

Ook in Yala zitten we weer een super verblijf. Midden in het National parc. Bij aankomst ZAG Dexx uiteraard gelijk het zwembad en trok direct zijn shirt uit. Gelukkig hadden we al een zwemtas gemaakt met alle benodigdheden, zwembroek, zwembandjes en dergelijke, zodat Dexx gelijk een duik kon nemen. Blijer kon je 'm niet maken.

Dennis ging met Dexx vast zwemmen. Ik ging ons inchecken en alle spullen naar de kamer brengen. Terug bij het zwembad liepen er even wat wilde zwijnen over het terras. Ook zagen we aan de rand van het hotel een grote krokodil liggen. Altijd gezellig zo.

Om 14.00uur moesten we alweer klaar staan voor een safaritoer. Deva kwam ons weer halen bij de receptie en we gingen door naar de jeep. Weer een super lieve jeepman, geen haast en zag echt de kleinste dieren. Alsof hij het dagelijks deed.

De Jeepman reed super chill, door het gehobbel viel Dexx het eerste uur in slaap. Dexx wilde niet slapen, maar zwemmen en was helemaal niet moe, dat zagen we in de jeep.

Op een gegeven moment stopte de jeepman, zette zijn wagen in zijn achteruit en wachtte even. En ja hoor, daar kwam een olifant uit de bosjes, de jeepman had 'm al gezien. Echt super dichtbij kwam de olifant, je kon m bijna kussen.

Verder hebben we nog Indische varanen, soort mega hagedis, verschillende vogels, veel buffels, hertjes (bambi's) en wilde zwijnen gezien. Gelukkig waren we op een goed tijdstip, zodat er ook niet mega veel jeeps reden.

Bij terugkomst in het hotel wilde Dexx uiteraard gelijk weer even zwemmen, dus de zwembroeken weer aan en zwemmen maar. Na het zwemmen nog even gechillt op de kamer.

Rond half 8 was het avondeten. We moesten hiervoor de receptie bellen, zodat we konden worden opgehaald. Doordat we in een National Parc zitten, zijn er 's avonds nog wel eens wilde beestjes in het park en voor de deur, dus mag je niet uit jezelf naar het diner lopen. Ook wel een aparte ervaring.

1. Monique:
    22 januari 2019
    Jeetje wat een avontuur. Wat zien jullie veel. Top hoor. En super leuke foto's. 😘😘
  2. Selma:
    Echt gaaf 😘
  3. Ramona Blijleven:
    22 januari 2019
    Lijkt wel een privé zwembad
  4. Louise en Melanie:
    29 januari 2019
    Zo bijzonder allemaal!! Heel gaaf
  5. Saskia Leeuwenburgh:
    5 februari 2019
    Hallo,
    Ik ben onze reis naar Sri lanka voor april aan het plannen. Mag ik vragen in welke accommodatie jullie zaten in Yala? Dat ziet er nml. goed uit en wij hebben ook twee kinderen bij ons die ook graag zwemmen :-)
  6. Gaby:
    5 februari 2019
    Hi Saskia, dat was accommodatie Cinnamon, ligt op 5 min rijden van het nationale park. Zelf ook gelegen in een nationale park. Succes!