Van Yala naar Udawalawe

23 januari 2019 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

We zijn maar weer vroeg opgestaan om eerst nog even bij het zwembad in Yala gechilld omdat we de aankomende 2 nachten geen zwembad hebben voor Dexx. Je moet wat voor je kind over hebben natuurlijk.

Dexx wilde al bijna niet ontbijten en gelijk door naar het zwembad gaan, maar we hebben er gelukkig nog wat ingekregen. Daarna een frisse duik genomen. Rond 11uur zijn we nog even bij strand wezen kijken, wat was dat super mooi. Helaas mag je daar niet zwemmen, want er blijkt een flinke onderstromen te zijn. We was het gaaf om even te kijken bij het opslaande water tegen de rotsen. Rond 12uur zijn we richting Udawalawa vertrokken.

Eenmaal in Udawalawa aangekomen, was er eigenlijk weinig te doen. Dennis moest even plassen en werd naar een tent gebracht. Dennis kwam lachend terug en we kregen een korte uitleg over hoe het hier gaat, hierna mochten we naar onze tent.

Na al die luxe hotels was het even wennen, maar zeker de moeite waard om mee te maken. De wifi is echt super slecht, zegmaar helemaal niet. In de tent zit een wastafel, toilet en douche. Super luxe dus voor kamperen.

's Avonds is het zeer sfeervol met allemaal fakkels en olielampen. Ook maken ze hier nog een groot kampvuur, dus gezellig is het zeker wel.

We hebben ook echt wel lekker geslapen, ondanks je wat wilde dieren op de achtergrond hoort en soms wat gejank en geritsel. Het heeft wel wat, lekker romantisch.

De volgende dag hadden we rond 14.00uur met Deva afgesproken, zodat we weer op een safaritoer zouden gaan. We hadden even gauw via de roaming gekeken naar berichten en Deva had ook geappt.

Deva vond het erg stil voor ons op de camping en hij vond het zielig voor Dexx dat hij niet kon zwemmen, dus hij had geregeld dat we bij een ander hotel konden gaan zwemmen. Super lief! Het zwembad was ongeveer 45min rijden. Deva wilde zelfs nog terug rijden voor Dexx zijn middagdutje, maar Dexx vond het een goed idee om even in de auto te slapen, zodat we na zijn slaapje gelijk naar de safaritoer konden gaan. Goed geregeld dus.

Nadat Dexx wakker was hebben we de safaritoer gedaan. Het was een flinke hobbel-de-bobbelweg, maar zeker weer de moeite waard. Wat zijn die olifanten toch prachtige dieren. Dexx is er ook helemaal verzot op.

Rond 18.00uur waren we weer terug op het kamp en hebben we ons gedoucht en konden we even chillen. Heerlijk gebbqed en daarna toch lekker onze tent opgezocht en zijn we heerlijk in slaap gevallen.

Morgen gaan we onze reis vervolgen naar Marissa!

1. Monique:
    23 januari 2019