Van Sigiriya naar Kandy plus treinreis naar Nuwara Eliya

18 januari 2019 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Na twee nachten in Sigiriya geslapen te hebben, zijn we naar Kandy vertrokken.

Dexx is vandaag niet opperbest, dus we gaan deze dag niet heel veel ondernemen. We moeten sowieso verplaatsen en als we onderweg nog iets leuks zien, stoppen we nog even.

Onderweg zijn we bij een medicinale tuin gestopt. Hier verbouwen ze allerlei kruiden en specerijen voor elk kwaaltje hebben ze wel een creme gemaakt vanuit een plant.

We zouden ook nog stoppen bij een grot met allemaal buddha's, maar ook dit was een behoorlijke klim naar boven. Dexx lag inmiddels te slapen in de auto, dus hebben deze overgeslagen.

In Kandy aangekomen was het een prachtig hotel aan een rivier van van 356km lang. In eerste instantie dachten we in een achterbuurt terecht te komen, maar het was meer dan schitterend. Het was ook prachtig weer, dus we hebben lekker gechilled bij het zwembad. We hebben nog niet echt veel tijd gehad om te zonnen, dus even wat uurtjes gepakt.

We zijn al op tijd naar bed gegaan want de volgende dag hadden we kaartjes voor de trein. Deze vertrok rond 9uur, maar omdat er nog wel eens een flinke file in Kandy kan staan, moesten we al rond 07.30uur gereed zijn bij het hotel. Alle koffers weer ingepakt, even ontbijten en weer weg.

De treinrit duurde ongeveer 4 uur, van Kandy naar Nuwara Eliya, ook wel klein Engeland genoemd. Het was echt een schitterende rit. Je moest vooraf wel al je kaartje kopen, anders had je geen zitplaats. Ook tot het laatste moment is het niet zeker of je wel een zitplaats hebt. Gelukkig ging dat goed. We hebben genoten van de diesellucht, het lawaai en het hokken en stoten van de trein. Het uitzicht was zeker de moeite waard.

In Nuwara Eliya aangekomen hadden we een prachtig hotel geboekt. Helemaal in Engelse stijl. Helaas was dit hotel zeker niet kindvriendelijk, Dexx zou de eetzaal niet in mogen. Ook hadden ze gezegd dat we een upgrade van kamer hadden gekregen, maar dat leek meer een downgrade. We werden buiten het hotel in een huisje gestopt. We mochten eten bestellen en dat kwamen ze dan brengen. Dit was geen ok ervaring.

Dennis en Dexx gingen even chillen in de kamer en ik wilde even foto's maken en een rondje lopen. Op het moment dat ik naar buiten liep, schoten er 2 kakkerlakken de kamer uit. Ook in de hal van het verblijf zag ik nog een paar van die beesten. Ben gelijk naar de receptie gelopen, maar dit leek erop dat ze ons niet geloofden. We hebben onze Deva gebeld, koffers gepakt en weggegaan.

Deva heeft voor ons een ander hotel geregeld, echt een fantastische man. Hotel is misschien minder sjiek, maar betere ligging, kindvriendelijk en schoon. En super vriendelijk personeel.

We gaan nu lekker een hapje eten en daarna lekker slapen. Morgen weer nieuwe dingen ontdekken en meemaken.