Sigiriya Jeep safari

17 januari 2019 - Sigiriya, Sri Lanka

Rond de klok van 14.00uur werden we opgehaald door Deva om een Jeep safari te gaan doen.

We moesten een klein half uurtje rijden en kwamen we bij een park aan waar er allemaal Jeep's stonden. Deva werd al herkent en werd naar een goede plaats geleid.

Hier werden we voorgesteld aan onze Jeepman, hij heeft een behoorlijk moeilijke naam, dus we noemen m maar even Jeepman.

Jeepman liet vol trots zijn auto zien en mochten gelijk instappen. Het was gelijk Dexx zijn beste vriend, want er hingen aapjes in zijn wagen, soort gelijke die hij zelf ook altijd bij zich heeft.

We mochten de hele rit staan, wel op eigen risico uiteraard. Deva ging achterin zitten, waarop Dexx besloot om lekker bij Deva te gaan zitten. Dennis en ik gingen staan en de rit kon beginnen.

Er rijden zo een 200 Jeep's in het park en ze hebben een ware competitie wie er het dichtbij kan staan en het eerste de olifanten kan zien.

Na een half uurtje in het park te rijden, werd het wat onrustig bij de bestuurders. Ze haalde elkaar links en rechts in. Onze Jeepman ging uiteraard aan kop.

Op een gegeven moment werd er een olifant gespot, dus iedereen stopte, behalve onze man. Hij ging nog even tekeer tegen iemand die midden op de weg bleef staan, want hij kon der niet door.

Wij hadden ook wel willen stoppen, maarja, wij reden niet. Op een gegeven moment ging de beste man dwars door de bosjes heen. Ja hoor, we hadden de beste plaats voor het maken van mooie foto's. De Jeepman vertelde trots dat hij elk tussendoor weggetje weet en altijd de beste plaats vindt.

Even later kon je omhoog klimmen naar een mooi uitzichtpunt. Dennis en Dexx bleven beneden en ik ben even naar boven gelopen. Was zeker de moeite waard, je kon goed zien waar de olifanten zoal liepen.

Weer terug naar beneden en nog even een stukje rijden. Hier kwamen we op de weg 2 grote en nog 2 baby olifanten tegen. We hadden een geluksdag zei de man. Ze kwamen net uit de modder gewandeld.

Hierna zijn we terug naar de parkeerplaats gereden en weer richting hotel. Was een mooi uitstapje.

1. Monique:
    17 januari 2019