Raften op de Kelani Ganga River in Kitugala

19 januari 2019 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

We zijn rond 08.30uur vertrokken vanaf Nuwara Eliya naar Kitugala. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden zigzaggend door de bergen. Een behoorlijk bijzonder ritje was dit. Mensen die in de bochten gingen inhalen en alles ging maar net goed allemaal, je houdt je hart soms wel vast. Wij zijn blij dat onze chauffeur iets ouder is en nooit geen haast maakt, lekker relaxed.

Eenmaal in Kitugala aangekomen kregen we al gauw een uitleg over hoe het er aan toe gaat op de rivier. Deze rivier is ook gebruikt in de film 'The Bridge on the River Kwai'. Misschien dat iemand die nog kent.

We kregen een zwemvest en een helm en konden in de jeep stappen. Deze bracht ons 8 km de berg op, zodat we bij Adam's Peak konden beginnen en zo naar beneden konden raften.

Dexx bleef bij Deva, Deva had onderweg nog een bal voor Dexx gekocht, alsof Dexx nog niet genoeg verwend is. Op het moment voordat we de jeep in gingen, liep Deva met Dexx richting de rivier om daar even te kijken. Hij dacht namelijk als we afscheid zouden nemen, dat Dexx met ons mee zou willen. Gelukkig ging dat allemaal goed. Ze hebben het erg leuk gehad samen.

Vanaf de Jeep moesten we nog een stukje naar beneden wandelen, zodat we bij de rivier terecht kwamen. Eenmaal bij de rivier dook Dennis uiteraard gelijk het water in. Ik twijfelde nog even, samen met Andrew een Australische kerel die met ons mee ging. De raftman zag dat en we werden uiteraard gelijk nat gepaddeld.

We konden de raft op en het avontuur op de rivier kon beginnen. We hebben wat leuke stroomversnellingen meegemaakt. Ook zijn Dennis en Andrew nog even uit de raft gevallen.

Onderweg was uiteraard weer een mooie natuur te zien, veel bomen, veel theeplantages en we hebben zelfs nog een olifant gezien die aan het badderen was. Echt super leuk. Het was zeker weer een mooie ervaring.

Eenmaal terug waren we blij dat Dexx het erg naar zijn zin gehad heeft, altijd weer spannend, maar Deva is echt Dexx zijn grote vriend. Lekker wezen ballen, nog even wat limes geplukt en mee gegooid.

Nadat we ons hadden omgekleed zijn we weer terug gegaan naar Nuwara Eliya. Hier zijn we koffie wezen drinken en hebben we pizza gegeten. Terug naar het hotel wezen douchen, chillen en lekker naar bed gegaan.

Morgen gaan we naar onze volgende plek, Ella.

1. Monique:
    19 januari 2019
    Wow!!! Zo mooi die foto's
    Wat hebben jullie in deze afgelopen week al veel gezien. 🤗🤗
  2. Selma:
    19 januari 2019